Po stopách úsměvu modelek: Kam se ztratil?

Trendy
Datum: 13.10.2016

Přehlídkové molo je úplně jiný svět, než ten, ve kterém se pohybujeme každý den. Je to svět třpytivých šperků, honosných rób, blýskavých tretek, drahých závojů, luxusního prádla či bláznivých výstřelků. Ovšem – a to si jistě všiml nejeden „obyčejný“ člověk, je to i svět neustále zamračených mužů a žen, kteří s robotickou přesností pokládají jednu nohu před druhou a nesou se po prknech, která ozařuje nepřetržitý blesk fotoaparátů. Nikdy se neusmějí. Nikdy neuhnou pohledem. Nikdy ani nepohnou jediným obličejovým svalem. A nikdy nevyjdou z role.

Tedy pokud se právě v jejich robotickém já nezadrhlo kolečko a oni se i rozměrným a drahým šatem neřítí k zemi kvůli drobnému problému s hodně vysokým podpatkem.

 

Ale proč se vlastně celý modelingový svět tváří tak „unifikovaně“? Tak smutně, nedotknutelně, netečně či dokonce podmračeně? Na to se spolu s vámi pokusíme přijít!

 

Pokud se podíváme do minulosti, najdeme spousty fotek, na kterých se modelky vesele usmívají, tancují, hýbají se, koketují pohledem či svou pózou pozorovatele svádí. Každá modelka je osobnost – a právě takto přitahuje zákazníky ke konkrétní značce ošacení. Kdo by přeci nechtěl být jako ona? Nutno ovšem říct, že když porovnáme tehdejší svět modelingu a ten současný, najdeme ještě další změnu – váhu. Modelky v dřívějších dobách byly zkrátka žensky zaoblené a jejich tvary byly potěchou mužského oka. Může snad s výrazem v obličeji souviset váha jednotlivých dam?

„Samozřejmě, že vypadá jako naštvaný buldok. Vždyť má hlad a v žaludku jenom chomáč vaty!“ Tak takhle nějak zní věta, kterou nepochybně slyšel už nejeden z nás. Ne možná v přesně stejném znění, ale princip zůstává stejný. Modelky a modelové se trýzní hlady, aby splnili módní diktát, a vypomáhají si při tom všemožnými nezdravými recepty, jak žaludek utišit. Logické, že? Především u žen jsou totiž velmi patrné změny nálad, když jsou hladové a když ne.

 

Kupodivu, se stravováním prý zamračené obličeje modelek vůbec nesouvisí. Úsměv a osobnost se prý ztratily ze zcela jiných důvodů. Problémů podle lidí, kteří se pohybují v modelingu, nastalo hned několik:

 

·       Do světa pronikla japonská móda

·       Došlo k ženské emancipaci

·       Mají radost, že jim závidíme

·       Přišly na řadu vyzývavě se tvářící ženy jako BB, J. Birkinová nebo F. Hardyová

·       Modelkám nikdo neříká, aby se usmívaly

·       Úsměvu se sami bojíme

Pojďme se teď na jednotlivé body podívat blíže!

Otazník číslo 1: Japonská móda a věšáky na šaty

S příchodem návrhářů, jako je například j. Jamamoto či R. Kavakubová, přišel i trend nevnímat jednotlivé modely a modelky jako osobnosti a lidi, ale spíše jako věšáky na jednotlivé kousky oblečení. Tomu ostatně nahrává i výběr jednotlivých modelek. Při pohledu na ně je občas těžké říci, zda se díváme na muže nebo na ženu. Mnohé z nich jsou zkrátka takové… bezpohlavní. Protože přesně takové modelky nerozptylují pozornost a my se můžeme nerušeně soustředit na oblečení, které je na nijakých postavách modelek navlečeno a upraveno jako na pohyblivé panně či drahém ramínku na šaty. A proč by se věšák měl tvářit vesele?

 

Otazník číslo 2: Ženská emancipace

Je samozřejmě báječné, že si ženy vydobyly právo volit a být brány jako jakýkoli muž. Ovšem s příchodem nových zvyků se ztratily i některé staré. Například ten, že dokonalá žena bezmezně pečovala o domov, uklízela, vařila, oprašovala manžela a byla potěchou pro oko se svým neustálým úsměvem. Samozřejmě netvrdíme, že dnešní ženy nedělají totéž či že to dělají méně svědomitě, ale přeci jen tu je jakási snaha se mužům vyrovnat. A právě tento odklon od „dokonalé a neustále skvěle naladěné ženušky“ byl možná dalším důvodem, proč modelkám spadly koutky. „Obyčejná“ žena se totiž už také nemusela neustále usmívat. Proč by se tedy měly umívat ty, které se snaží jim vnutit značkové oblečení?

Otazník číslo 3: Závidíme modelkám

Je nutno uznat, že slečny, které potkáváme na ulici, se smějí rády a hodně. A je jim jedno, co mají na sobě, jakou kabelku drží v ruce, či zda jim z kapsy právě nevypadl tampon. Smějí se. Kdežto žena, která na sobě má kostýmek za dva platy běžné smrtelnice, to je hned jiná. Závist je prý nejsilnější formou potvrzení výjimečnosti. Což, bohužel, v dnešním světě může platit stonásobně.

 

A modelky? Vynáší oblečení za statisíce, jsou ověšeny šperky, na které bychom za celý svůj život nevydělali a nikdy je neuvidíme z větší blízkosti, než právě z naší televize. Vzhlížíme k nim na molo, obdivujeme, co mají na sobě, a ony se vznáší nad námi a shlíží na nás jako na nevkusně oblečené neznačkové mravence. Proto ten povýšený a arogantní výraz. A pokud se na něj zaměříme ještě blíž, právě tento výraz by nás měl popostrčit ke koupi kousku oblečení – abychom i my byli tou nedostižnou dámou v luxusních hadřících, které budou ostatní závidět. Jde o společenský status. Závidíme snad doopravdy modelkám?

Otazník číslo 4: Vyzývavé ženy

Samozřejmě pokud prodáváte spodní prádlo nebo sexy šatičky, úsměv je velké lákadlo. Ovšem pokud k tomu máte vliv a přednosti jako taková BB, vyzývavý výraz je možná ještě lepší. A jak je známo, ne každá žena disponuje stejnými mimickými schopnostmi. Je tedy možné, že ony smutné výrazy vzešly z nepovedených sexy pohledů?

 

Otazník číslo 5: Nikdo výraz nepředepisuje

Tato informace dokonce vychází ze zkušeností některých modelů a modelek. Nikdo jim prý neřekl, jak se tvářit. Nikdo je nežádal, aby se usmívali. Nikdo nestanovil, o co se na molu mají snažit. A tak se tvářili stejně, jako všichni ostatní. Některé modelky dokonce tvrdí, že před vstupem na molo přemýšlí nad něčím smutný, aby si navodili tu správnou náladu, protože pouze ten „povznesený a odtažitý“ výraz je tím správným. A například C. Schiffer se dokonce dříve nechala slyšet, že: „Dnes vám na přehlídce přímo překáží, abyste neprojevovala žádné emoce.“ Modelky přeci ukazují oblečení, ne svůj obličej. A úsměv by mohl lidi rozptylovat a odpoutat jejich pozornost od toho podstatného – designového kousku.

Na druhou stranu stále ještě existují přehlídky, při kterých se modelky vesele usmívají. Taková proběhla například pod taktovkou M. Arora v Paříži nebo u pánské kolekce P. Smithe, který k tomu dodal: „Neřekl jsem jim, aby se usmívali, ale pokud je mé oděvy dělají šťastnými, tak pojďme do toho!“

 

Je tedy snad absence úsměvu marketingovým tahem? Nebo modelky jejich práce prostě netěší?

 

Otazník číslo 6: Úsměv modelek nás děsí

Stejně jako na módní mola, i do časopisů zvučných jmen jsou častokrát vybírány fotografie modelek, které se tváří, jako by právě snědly citron nebo jejich kočku srazilo auto. Úsměv totiž, jak bylo zmíněno dříve, nepůsobí luxusně. Arogantní nadřazenost s námi naopak může i manipulovat. Na druhou stranu ovšem stále existují časopisy, které zveřejňují fotografie rozesmátých žen a dívek. Je ovšem nutné přiznat, že fotografie retušovaných modelek s obrovským, zářivým úsměv jsou ne vždy příjemné a kolikrát dokážou i nepěkně vyděsit. A pokud se nepovede make-up, je na místě si představit i šíleného klauna s úsměvem od ucha k uchu. Mračí se snad modelky, aby nás nevyděsily?

SaveSave

A co na to naše čtenářky?

A co Vy? Jaký je ten pravý důvod, proč se modelky neusmívají? Myslíte, že s námi prostě manipulují? Nebo že jen mají hlad nebo jim nikdo neřekl, že úsměv je zadarmo? Sledujete vůbec přehlídky? Nebo Vás móda vůbec nezajímá? Řekněte nám svůj názor!

Fotogalerie


Líbí se Ti tento článek? Řekni o něm svým známým!

Mohlo by Tě zajímat

Šaty à la negližé
Trendy
Pamatujete si na Rachel ze seriálu Přátelé, která se nedopatřením objevila spolu se svým přítelem a jeho rodiči v…
Období „hot drinků“ přichází.
Trendy
Bageterie Boulevard rozšiřuje nabídku o nové nápoje pro chladné dny
Od Diora ke Calvinu Kleinovi
Trendy
Belgický návrhář Raf Simons byl před nedávnem jmenován hlavním kreativním ředitelem módního domu Calvin Klein. Návrhář…
Po stopách úsměvu modelek: Kam se ztratil?
Trendy
Přehlídkové molo je úplně jiný svět, než ten, ve kterém se pohybujeme každý den. Je to svět třpytivých šperků,…

Komentáře k článku

Pro vložení příspěvku se nejprve přihlaš.

K článku zatím nebyly napsány žádné komentáře.

© Copyright 2013 - 2019 FoxHunter, s.r.o.   |   Reklama na Buď Krásná